Intercruiser 31: Comfortabele Cruisetender

spot_img

Nadat Interboat in 1994 begon met het bouwen van kleine sloepen is het bedrijf geleidelijk aan veranderd in een allround jachtwerf met veel meer aanbod dan alleen sloepen. De nieuwe Intercruiser 31 is twintig jaar later als compact motorjacht een voorbeeld van die veelzijdigheid.

x
Links de Intender 760 en rechts de Intercruiser 31

Crossover

Intercruisers zijn er in zes maten, van 27 tot 35 voet en de nieuwe 31 past precies in het midden van dit rijtje. Het is een crossover die de kenmerken van een sloep – grote buitenruimte en gemakkelijk te varen – combineert met de typische eigenschappen van een kruiser, waarbij het accent op comfort en binnenruimte ligt. Opvallend aan de nieuwe Intercruiser 31 is dat het breedste punt vrij ver naar voren ligt. De moderne lijn wordt geaccentueerd door het fraaie windscherm boven de kajuit.

Binnenruimte

Daarnaast zijn de gangboorden van de Intercruiser 31 tamelijk breed voor dit type boot, maar het voordek is bewust klein gehouden. Hierdoor ontstaat relatief veel ruimte in de kajuit. In de voorhut zou je bijna vergeten dat de boot nog geen 10 meter lang is. Want behalve een ruime afgesloten slaaphut voorin is er ook plek voor een comfortabele bank, een compact kombuis en een opvallend grote natte ruimte. Een complete kajuit met veel comfortabele binnenruimte dus.

Vakmanschap

Voor de aandrijving heeft Interboat drie opties: standaard vind je onder de kuipvloer een 65 pk Vetus viercilinder, daarnaast zijn er Volvo diesels die 110 of zelfs 220 pk aan de schroefas leveren. De geteste Intercruiser 31 was voorzien van de 110 pk Volvo-Penta D3 diesel. Achterop vind je verder nog een breed zwemplateau dat door een brede deur goed te bereiken is. Net als in het polyesterwerk, is aan de installatie van de systemen het Nederlandse vakmanschap af te lezen.

Riant

De belofte dat deze Intercruiser 31 als een tender vaart, wordt meer dan waargemaakt. De boot is gemakkelijk te manoeuvreren en is ook op topsnelheid (36 km/u) goed te controleren. De stuurpositie is prima, het zicht is riant en ook de bescherming tegen de wind is prima verzorgd. Deze crossover tussen cruiser en tender is door de slimme ruimte-indeling, de goede vaareigenschappen en de tijdloze vormgeving, bijzonder goed gelukt.

Disclaimer

De boottest van de Intercruiser 31 is uitgevoerd in 2014 en delen van deze test kunnen eerder in andere media zijn gepubliceerd. Alle genoemde specificaties, prijzen en uitvoeringen zijn van het moment van testen. Kijk daarom voor actuele prijzen en uitvoeringen op de website van de producent of dealer. Zie hiervoor het infoblok onder deze test.

Cijfer: 8

Scorebord:

Constructie****
Comfort & Ruimte****
Ergonomie***
Afwerking***
Vaareigenschappen****
Prijs/ Kwaliteit***

Technische Specificaties Intercruiser 31

Lengte: 9.50 mtr
Breedte: 3.35 mtr
Diepgang: 0.95 mtr
Doorvaarthoogte: ca. 2.15 mtr
Motorisering: 65 tot 220 pk diesel   
Prijs vanaf:  € 177.500
CE- Ontwerpcategorie:   B

Meer informatie: www.Interboat.com

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
Epco Ongering
Epco Ongeringhttps://boottesten.nl
Epco Ongering testte als watersport journalist meer dan 1000 boten, maar studeerde af als fysiotherapeut en behaalde daarna zijn doctoraal bewegingswetenschappen. In 2001 startte hij met Yacht Vision. Later werd hij hoofdredacteur van diverse watersport-magazines zoals Yacht Vision Magazine, Hiswa Magazine, de Telegraaf Vaarkrant en Botentekoop Magazine. Epco is sinds 2004 jurylid van de Hiswa Boot van het jaar verkiezing. Hij presenteerde op landelijke televisie 14 seizoenen watersport-programma's als Yacht Vision, Nederland Vaart, RTL Vaart en VaarTV. Samen met Laurens Koster is hij de drijvende kracht achter boottesten.nl
spot_img

Popular

spot_img

Andere verhalen op deze site