Deze boottest van de Intender 700 Mk II is uitgevoerd in 2021
In het verleden is de Intender 700 al uitgebreid getest en de conclusie was lovend. Het is een mooie moderne tender met een beproefde indeling met praktisch zonnebed achterop. Afgelopen jaar is de indeling van dit succesmodel vernieuwd. Tijd voor een hernieuwde kennismaking met de Intender 700 MkII.
Modern klassiek
De Intender lijn van Interboat combineert de klassieke overnaadse bouw met een modern onderwaterschip en een bijzondere open achterkant. In de huidige tijd vormen de Intenders de meest succesvolle lijn binnen het modellengamma van Interboat.
Comfortabeler
Toen de Intender 700 met open zonnedek achterop werd gepresenteerd, bleek dit een regelrechte hit. Een paar jaar na de introductie is de indeling iets aangepast. Om het comfort te verhogen kreeg de indeling twee consoles in het midden. De opstaptreden werden naar achter verplaatst en de zwaluwnesten voor de fenders kregen een plek onder de zijbanken achter. De nieuwe indeling maakt de Intender comfortabeler, zonder in te boeten op de ruimte. Het blijft een fijne, comfortabele tender met een praktische indeling. Slim is het kussensysteem achterop.
Mega zonnebed
Als je op de stuurbank van de Intender 700 Mk II zit, wordt de flap van de rugleuning onder het kussen vastgeklemd en kun je stabiel gesteund zitten. Maar als je gaat staan kun je het rugkussen naar voren klappen om verhoogd te zitten. Ook kun je het brede zitkussen gemakkelijk opzij trekken en ontstaat een mega zonnebed. Nieuw zijn de consoles met mooie beugels in het midden van de boot. Deze consoles zijn te gebruiken als opbergruimte of vuilnisbak, maar ook voor modern tendercomfort zoals een koelkast en een wasbakje.
Compleet
Zoals alle Interboat modellen is de Intender 700 Mk II uitstekend gelamineerd en overal goed afgewerkt. Kritiek is er alleen op de krappe bereikbaarheid van de grote 75 pk motor en het gebruikte hang- en sluitwerk. Onder de motorkist passen dieselmotoren van 16-75 pk, maar er is ook een uitvoering met elektromotor. Handig is de kaartentafel boven de motorkist, in totaal zijn er acht praktische bekerhouders geplaatst. De boot is sowieso standaard heel compleet uitgerust met zaken die bij andere merken als optie worden verkocht, zoals: antifouling, stuurwiel, kabelaring met Turkse knoop, brandblusser, roer met rvs hak, tankmeter, verlichting, buiskap en kussenset.
Ook elektrisch
Voor stiltegebieden is de Intender 700 Mk II vanaf €51.000 in elektro uitvoering verkrijgbaar met een 5,1 kW Krautler motor, een Zenith ZL6-400 A accupakket en een 48V, 55Ah lader.
De geteste Intender 700 Mk II beschikt over de 75 pk Volvo Penta viercilinder, 2,2 liter diesel. Deze is krap ingebouwd, maar loopt fijn rustig. Wel is de basissnelheid van 7 km/u vrij hoog.
Waardevast
De topsnelheid is geklokt op 35 km/u. Met slechts een 33 pk diesel haalt de 700 precies de vaarbewijsvrije snelheid van 20 km/u. De Intender 700 Mk II draait uitermate prettig, ligt stabiel en is uitstekend koersvast. Al met al is het een uitstekend gebouwde, comfortabele moderne tender met prima vaareigenschappen. De prijs van de Intender 700 begint bij €44.800, de geteste versie bij €62.600. Daarbij kan worden opgemerkt, dat Interboat zich in de afgelopen 25 jaar als een bijzonder waardevast merk heeft bewezen.
Technische Specificaties Intender 700 Mk II
Lengte o.a.: 6,90 m.
Breedte: 2,50 m.
Diepgang: 0,70 m.
Doorvaarhoogte: 1.12 m.
Waterverplaatsing: 1300 kg
Motorisering: Vetus 16-51 pk, Volvo-Penta 75pk
Prijs vanaf: € 44.800
Meer info: www.interboat.nl
Deze boottest kan eerder (gedeeltelijk) zijn geplaatst in Yacht Vision Magazine, de Telegraaf Vaarkrant, de Telegraaf VRIJ, Watersport-tv.nl, Honda Marine Magazine en/of Botentekoop Magazine.