Intender 700 Mk II: Eigentijdse klassieker

spot_img

Deze boottest van de Intender 700 Mk II is uitgevoerd in 2021

In het verleden is de Intender 700 al uitgebreid getest en de conclusie was lovend. Het is een mooie moderne tender met een beproefde indeling met praktisch zonnebed achterop. Afgelopen jaar is de indeling van dit succesmodel vernieuwd. Tijd voor een hernieuwde kennismaking met de Intender 700 MkII.

Modern klassiek

De Intender lijn van Interboat combineert de klassieke overnaadse bouw met een modern onderwaterschip en een bijzondere open achterkant. In de huidige tijd vormen de Intenders de meest succesvolle lijn binnen het modellengamma van Interboat.

Intender 700 Mk II

Comfortabeler

Toen de Intender 700 met open zonnedek achterop werd gepresenteerd, bleek dit een regelrechte hit. Een paar jaar na de introductie is de indeling iets aangepast. Om het comfort te verhogen kreeg de indeling twee consoles in het midden. De opstaptreden werden naar achter verplaatst en de zwaluwnesten voor de fenders kregen een plek onder de zijbanken achter. De nieuwe indeling maakt de Intender comfortabeler, zonder in te boeten op de ruimte. Het blijft een fijne, comfortabele tender met een praktische indeling. Slim is het kussensysteem achterop.

Intender 700 Mk II

Mega zonnebed

Als je op de stuurbank van de Intender 700 Mk II zit, wordt de flap van de rugleuning onder het kussen vastgeklemd en kun je stabiel gesteund zitten. Maar als je gaat staan kun je het rugkussen naar voren klappen om verhoogd te zitten. Ook kun je het brede zitkussen gemakkelijk opzij trekken en ontstaat een mega zonnebed. Nieuw zijn de consoles met mooie beugels in het midden van de boot. Deze consoles zijn te gebruiken als opbergruimte of vuilnisbak, maar ook voor modern tendercomfort zoals een koelkast en een wasbakje.

Compleet

Zoals alle Interboat modellen is de Intender 700 Mk II uitstekend gelamineerd en overal goed afgewerkt. Kritiek is er alleen op de krappe bereikbaarheid van de grote 75 pk motor en het gebruikte hang- en sluitwerk. Onder de motorkist passen dieselmotoren van 16-75 pk, maar er is ook een uitvoering met elektromotor. Handig is de kaartentafel boven de motorkist, in totaal zijn er acht praktische bekerhouders geplaatst. De boot is sowieso standaard heel compleet uitgerust met zaken die bij andere merken als optie worden verkocht, zoals: antifouling, stuurwiel, kabelaring met Turkse knoop, brandblusser, roer met rvs hak, tankmeter, verlichting, buiskap en kussenset. 

Intender 700 Mk II

Ook elektrisch

Voor stiltegebieden is de Intender 700 Mk II vanaf €51.000 in elektro uitvoering verkrijgbaar met een 5,1 kW Krautler motor, een Zenith ZL6-400 A accupakket en een 48V, 55Ah lader.

De geteste Intender 700 Mk II beschikt over de 75 pk Volvo Penta viercilinder, 2,2 liter diesel. Deze is krap ingebouwd, maar loopt fijn rustig. Wel is de basissnelheid van 7 km/u vrij hoog.

Waardevast

De topsnelheid is geklokt op 35 km/u. Met slechts een 33 pk diesel haalt de 700 precies de vaarbewijsvrije snelheid van 20 km/u. De Intender 700 Mk II draait uitermate prettig, ligt stabiel en is uitstekend koersvast. Al met al is het een uitstekend gebouwde, comfortabele moderne tender met prima vaareigenschappen. De prijs van de Intender 700 begint bij €44.800, de geteste versie bij €62.600. Daarbij kan worden opgemerkt, dat Interboat zich in de afgelopen 25 jaar als een bijzonder waardevast merk heeft bewezen.

Technische Specificaties Intender 700 Mk II

Lengte o.a.: 6,90 m.

Breedte: 2,50 m.

Diepgang: 0,70 m.

Doorvaarhoogte: 1.12 m.

Waterverplaatsing: 1300 kg

Motorisering: Vetus 16-51 pk, Volvo-Penta 75pk

Prijs vanaf: € 44.800

Meer info: www.interboat.nl

Intender 700 Mk II

Deze boottest kan eerder (gedeeltelijk) zijn geplaatst in Yacht Vision Magazine, de Telegraaf Vaarkrant, de Telegraaf VRIJ, Watersport-tv.nl, Honda Marine Magazine en/of Botentekoop Magazine.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
Epco Ongering
Epco Ongeringhttps://boottesten.nl
Epco Ongering testte als watersport journalist meer dan 1000 boten, maar studeerde af als fysiotherapeut en behaalde daarna zijn doctoraal bewegingswetenschappen. In 2001 startte hij met Yacht Vision. Later werd hij hoofdredacteur van diverse watersport-magazines zoals Yacht Vision Magazine, Hiswa Magazine, de Telegraaf Vaarkrant en Botentekoop Magazine. Epco is sinds 2004 jurylid van de Hiswa Boot van het jaar verkiezing. Hij presenteerde op landelijke televisie 14 seizoenen watersport-programma's als Yacht Vision, Nederland Vaart, RTL Vaart en VaarTV. Samen met Laurens Koster is hij de drijvende kracht achter boottesten.nl
spot_img

Popular

spot_img

Andere verhalen op deze site