Minstens 10 goede redenen om Boot Düsseldorf 2025 te bezoeken

spot_img

Er zullen beslist tal van redenen te bedenken zijn om een bezoek aan Boot Düsseldorf dit jaar maar eens over te slaan. Een paar grote en belangrijke jachtbouwers hebben de beurs afgezegd, de weg naar het Ruhrgebied is druk, vaak koud, glad en mistig en wat kan er nou voor nieuws te zien zijn in de altijd conservatieve botenmarkt?

Maar bij het voorbereiden van ons bezoek stuitten we op minstens 10 goede redenen om tussen 18 en 26 januari 2025 toch naar de Messehallen in Düsseldorf af te reizen. Het gaat tussen de honderden bijzondere primeurs om tien nieuwe jachten of producten die de liefhebbers onmiddellijk doen watertanden.

HAL 16 D53 Saffier SL 46

Saffier SL 46 is het topmodel van de zeer succesvolle IJmuidense werf, die tot nu toe alleen domineerde in het daysailer segment. Met de SL 46 willen de gebroeders Hennevanger naar het hoogste jachtbouw segment doorgroeien en de strijd aangaan met gerenommeerde concurrenten als Swan of Arcona. De feloranje Saffier 46 wordt omschreven als een luxury performance jacht. De 11 ton zware 46 voeter biedt zowel binnen als buiten ongeëvenaard comfort en is zelfs solo te zeilen. We verwachten lange rijen op de stand, want er zullen beslist mensen alleen al voor de Saffier SL 46 naar Duitsland afreizen,

HAL 1 A91 Twiel Z7

(c) Mizu Twiel Z7

De Twiel Z7 biedt een klassieke visie op de boot van de toekomst, want de catamaran romp wordt elektrisch aangedreven met twee 20 kW inboard elektromotoren en is voorzien van bizar futuristisch design. Het merk is genoemd naar een berg aan de Bodensee. De 27 is ingedeeld als een runabout, maar lijkt nog het meest op een zeeroofdier dat alles voor de boeg wil opslokken. Het model is geïnspireerd op het internationale Mizu duurzaamheidsproject, gemaakt van hout en weegt 1600 kilo.

HAL 1 B68 Four Winns TH36 Foil assist

De Four Winns TH36 Foil assist is in dezelfde hal een andere powercat van de toekomst. Maar de Four Winns die vorig jaar al met de TH36 veel bewondering oogstte is nu uitgevoerd met foils. Dat maakt dat deze ruime powercat met 2 x 350 pk outboards al bij 20 knopen (37 km/u) uit het water komt. Dan heeft de Four Winns 25% minder verbruik, vaart rustiger en stabieler. We zeiden het eerder, de toekomst heeft vleugels, maar nog nooit was de toekomst zo dichtbij voelbaar.

HAL 3 C70 Honda

Honda heeft in het grootste geheim een primeur voor op Boot Düsseldorf voorbereid. Die mogen we nu nog niet verklappen, maar deze zal ongetwijfeld weer een fraaie, uiterst betrouwbare, stille en zuinige buitenboordmotor opleveren. In het komende jaar zal boottesten deze primeur weer uitgebreid op het water uitproberen en in beeld en tekst belichten.

HAL 4 B41 Interboat Intender 850

De Interboat Intender 850 is een ongecompliceerde dagboot, die het logische vervolg is op de succesvolle Intender 950. Deze oer-Hollandse, in Zwartsluis gebouwde tender is niet uitgerust met een overnaadse, maar met een gladde romp. De Intender 850 is verkrijgbaar met diesels van 42-250 pk en daarmee goed voor maximale snelheden tussen 13 en 48 km/u. Het basismodel heeft een startprijs die net onder een ton ligt.

HAL 4 D02 Hwila 25

(c) Hwila 25

De Hwila 25 komt uit Zweden en is een boot voor watersporters die dol zijn op de combinatie van moderne techniek met klassieke Amerikaans aandoende lijnen. De nieuwe Hwila kan elektrisch met een Mercury Avator buitenboordmotor of met draaibare een 8kW pod onder het achterdek worden uitgevoerd. Er is ook een uitvoering met een Mercury 20 pk, waarmee deze ranke launchboot goed is voor een topsnelheid van 15 knopen (27 km/u). Boot voor fijnproevers

HAL 5 A45 Virtue V10

(c) Virtue V10 Cabin

De Virtue V10 was al in Nederland al genomineerd als Motorboot van het jaar. Op Boot Dusseldorf komt het merk na de T-top uitvoering nu met de nieuwe kajuitversie. Bijzonder is het Petestep onderwaterschip van deze snelle tender. Hiermee snel je met meer dan 50 knopen (92 km/u) over het water dankzij 2 x 300 pk Mercury outboards. Maar van deze Virtue V10 is ook een elektroversie beschikbaar om emissiearm te kunnen genieten.

HAL 5 F04 ABT Marian M800-R

(c) ABT Marian M800R

ABT Marian M800-R is een klassiek gelijnde, maar moderne elektrische Oostenrijkse sportboot. Deze elektroboot heeft als bijzonderheid dat deze beschikt over de powerknop van het bedrijf dat ook de elektromodellen van Audi tunet: ABT. Als je de knop gebruikt kun je met het 450 kW piekvermogen en 121 kWh accucapaciteit een topsnelheid van 85 km/u (45 knopen) bereiken. Vaar je op kruissnelheid van 30 km/u, dan kun je dat een uurtje volhouden. Het betreft een gelimiteerde oplage van slechts 20 boten.

HAL 6 A42 Wally Power 50

(c) Wally Power 50

De Wally Power is een stijlvolle en toch praktische weekender. Deze op en top Italiaanse designboot zal door sommige eigenaren als chaseboat bij een superjacht worden gebruikt. De Wally heet veel carbon elementen en biedt net als veel anderen in het weekender segment een uitklapbare beachclub, dat het terras van deze vijftigvoeter nog groter maakt. De aandrijving met 2x Volvo-Penta IPS 650 maakt dat deze strakke Wally goed is voor een top van 36 knopen, dik 66 km/u.

HAL 6 B21 Princess F 58

(c) Princess F58

De Princess F58 is een Brits Flybridgejacht, dat in elk detail de kwaliteit, elegantie en chique van Buckingham Palace weerspiegelt. Voor Princess is de F58 met een lengte van 18 meter een bescheiden, maar desondanks modern en efficiënt jacht. Aan boord zijn zes slaapplaatsen plus één voor de crew. Achterop heeft het flybridge jacht een fraaie beachclub met buitenkeuken.  De topsnelheid is 35 knopen, omgerekend dik 64 km/u.

Andere redenen

Naast deze 10 prachtige primeurs zijn er nog wel 100 andere redenen te noemen om Boot Düsseldorf te bezoeken. We noemen er een paar: Het is er gezellig en wam. De beurs ligt op slechts een steenworp afstand over de grens. Daar mag je hard rijden en kun je goedkoop tanken. Op de beurs hebben ze heerlijke Currywurst, je ontmoet er vaak leuke andere watersporters. Ook kan de Duitse economie wel een buitenlands steuntje in de rug gebruiken. Op de Messe is een speciale duikhal met prachtige duiktanks en zeemeermin-achtge demonstraties. In hal 16 worden in een enorm bad spectaculaire wedstrijden in funsporten gehouden. Tenslotte kom je door een bezoek aan Boot Düsseldorf al voor het vaarseizoen in de perfecte watersport-stemming. Ons advies: gaan!

Voor meer informatie: www.boot.de

Mocht je nog twijfelen, bekijk dan hier de video van ons bezoekje aan Boot Dusseldorf in 2024

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
Epco Ongering
Epco Ongeringhttps://boottesten.nl
Epco Ongering testte als watersport journalist meer dan 1000 boten, maar studeerde af als fysiotherapeut en behaalde daarna zijn doctoraal bewegingswetenschappen. In 2001 startte hij met Yacht Vision. Later werd hij hoofdredacteur van diverse watersport-magazines zoals Yacht Vision Magazine, Hiswa Magazine, de Telegraaf Vaarkrant en Botentekoop Magazine. Epco is sinds 2004 jurylid van de Hiswa Boot van het jaar verkiezing. Hij presenteerde op landelijke televisie 14 seizoenen watersport-programma's als Yacht Vision, Nederland Vaart, RTL Vaart en VaarTV. Samen met Laurens Koster is hij de drijvende kracht achter boottesten.nl
spot_img

Popular

spot_img

Andere verhalen op deze site