Intender 760, complete tender

spot_img

Deze boottest van de Intender 760 is uitgevoerd in 2013.

Na het succes van de Intender 640 was het wachten op een groter model met dezelfde moderne lijnen. Uiteindelijk heeft het een jaar geduurd, maar op de HISWA Amsterdam Boat Show is dan toch echt de officiële publieksprimeur van de Intender 760. Epco Ongering mocht de boot in 2013 als eerste testen.

Vlak onderwaterschip

Het voordeel van een tender is dat deze de gezellige indeling van een sloep heeft en het vlakke onderwaterschip snelvaren mogelijk maakt. In de 760 is de grootst mogelijke motor een 170 pk viercilinder Vetus diesel, 275 kilo zwaar en met  een cilinderinhoud van 1900 cc.. Standaard wordt deze Intender van een 27 pk Vetus driecilinder voorzien. De uitvoering in de basisprijs van € 49.900 is heel compleet. De 760 is standaard voorzien van allerlei zaken die bij vergelijkbare boten buiten de vanafprijs vallen. Zoals een massief teakhouten vloer, een koelbox en een zwemtrap.

Modern

Het polyesterwerk is uitstekend verzorgd en dat zie je bijvoorbeeld aan de forse, moderne stuurconsole. Doordat de console vastzit aan de motorkist kan het kleine onderhoud met de kist op een kier gebeuren, maar voor groot onderhoud moeten console en kist worden weggehaald. Wierfilter en hoofdschakelaar zijn gemakkelijk bereikbaar onder de bestuurderszitting.

Armsteunen

Onder de andere banken is veel opbergruimte en speciaal voor stootwillen zijn er open zwaluwnesten. Het zitcomfort is prima. Er zijn lekkere hoge rugleuningen met speciale losse armsteunen en voor de kleine schippers is er zelfs een speciale zitverhoging beschikbaar. In het midden van de boot zijn aan weerszijden consoles voor de plaatsing van opties als een koelkast, een spoelbak en een kooktoestel. Voorin is een diepe ankerbak en vind je onderdekse opbergruimte.

Bescheiden geluid

De 170 pk diesel in de testboot maakt een bescheiden geluid en is trillingvrij opgesteld. De aanvangssnelheid ligt rond de 4,5 knopen, 8km per uur en dat is vrij hard. Optioneel kan dit met een elektronische gashandle met trollingfunctie worden verlaagd. Gelukkig schakelt de keerkoppeling soepel in, zodat je ook vaart kunt minderen door de motor af en toe in- en uit het werk te zetten.

Topsnelheid

De topsnelheid werd geklokt op 45 km per uur en dankzij het trimsysteem blijft de boot perfect onder controle. Ook op de grachten is het met deze Intender prima varen. Het hydraulische stuursysteem reageert teder en dus kun je met het grootste gemak tussen alle grachtenobstakels door zigzaggen. En het fraaie model oogst ook bij de kritische Amsterdammers aan de kant bewondering.

Sloepcomfort

De complete 760 trekt de lijn van de 640 moeiteloos door. Met meer sloepcomfort en de mogelijkheid om nog sneller te varen. Dat maakt deze Intender tot sloep en sportboot ineen.

Technische Specificaties: Intender 760

Lengte:7,60 m.
Breedte:2,80 m.
Diepgang:0,70 m.
Waterverplaatsing:2250 kg
Doorvaarhoogte:1,15 m.
Motorisering:27 – 170 pk diesel
Prijs:€ 49.900
www.interboat.com 

Deze boottest kan eerder (gedeeltelijk) zijn geplaatst in Yacht Vision Magazine, de Telegraaf Vaarkrant, de Telegraaf VRIJ, Watersport-tv.nl, Honda Marine Magazine en/of Botentekoop Magazine.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
Epco Ongering
Epco Ongeringhttps://boottesten.nl
Epco Ongering testte als watersport journalist meer dan 1000 boten, maar studeerde af als fysiotherapeut en behaalde daarna zijn doctoraal bewegingswetenschappen. In 2001 startte hij met Yacht Vision. Later werd hij hoofdredacteur van diverse watersport-magazines zoals Yacht Vision Magazine, Hiswa Magazine, de Telegraaf Vaarkrant en Botentekoop Magazine. Epco is sinds 2004 jurylid van de Hiswa Boot van het jaar verkiezing. Hij presenteerde op landelijke televisie 14 seizoenen watersport-programma's als Yacht Vision, Nederland Vaart, RTL Vaart en VaarTV. Samen met Laurens Koster is hij de drijvende kracht achter boottesten.nl
spot_img

Popular

spot_img

Andere verhalen op deze site