Lago Amore 633 Tender: stabiele alleskunner

spot_img

Deze Lago Amore 633 Tender lijkt in eerste instantie een echte familieboot. Ruim, comfortabel en strak gelijnd, maar toch met een vriendelijke ronde achterkant. Onder de plek waar je lekker kunt zonnebaden is de buitenboordmotor-bun. Maar het opvallendst van deze moderne tender is toch de breedte. Die zorgt voor lekker veel stabiliteit.

j

Stabiel

Deze tender maakt snel varen mogelijk, maar hoe snel is natuurlijk afhankelijk van het motorvermogen en dus ook van je budget. In de bun passen motoren van 20-80 pk. Met die laatste motor heb je een varende raket aan boord. Maar zoals alle Lago Amore’s kun je ook kiezen voor een moderne duurzame elektrische buitenboordmotor en een set accu’s om een dag lekker onbezorgd, rustig en geluidloos te kunnen varen. Opvallend is dat deze tender op de waterlijn een stuk breder is dan vergelijkbare tenders. Daardoor is deze Lago Amore stabieler en komt door haar onderwaterschip gemakkelijk in plané. En die grote breedte is natuurlijk ook lekker voor de ruimte binnenin.

k

Geluidsarm

De constructie is van volglas hand lay-up verwerkt polyester. Op de boot is veel rvs verwerkt, zoals op de boeg, de stootstrip rond het zwemplateau en de vele beugels. De vloer is kaal maar kun je met een kunststof plaat moderne houtlook meegeven. Eenmaal buiten op het open water voel je direct dat dit een fijn varende tender is, die je gerust een snelle bocht in kunt trekken. Maar ook langzaam varend is het een feest om zonder veel geluid van de omgeving te genieten. De motor zit immers in de goed geïsoleerde bun. Bovendien zijn de moderne motoren stil en zuinig. Ze maken varen tot een betaalbare, fijne vrijetijdsbesteding, waarbij je op deze Lago Amore ook nog eens al je vrienden kunt meenemen.

Zwemplateau

Met de 60 pk Suzuki motor in de bun haal je een topsnelheid van 46 km/u. Maar belangrijker nog is dat de boot stabiel vaart en onder alle omstandigheden precies doet wat je wil. Zo kom je in deze ruime tender op het water niet voor verrassingen te staan. Deze grote Lago Amore biedt plek aan 8 personen en daar kun je bij mooi weer lekker mee gaan funtuben, waterskiën of wakeboarden. Achter het zonnebed heb je een fijn zwemplateau. Daarvanaf kun je lekker het water in duiken en dankzij een rvs greep kom je er gemakkelijk ook uit.

Keuzes

De verkrijgbare rompkleuren zijn wit, zwart, grijs, blauw en ivoor. Een boegschroef is een optie, maar de tunnel is wel al standaard in de romp verwerkt. Voor de andere opties is op de Lago Amore website een configurator te vinden. Hiermee is de boot met alle denkbare opties en kleurkeuzes in beeld te brengen. De basisuitvoering begint net onder de €20.000, maar dat is zonder de motor. In de prijs zijn wel de kussenset, de boegschroef voorbereiding en de kabelaring inbegrepen. De Lago Amore 633 tender met alle opties zoals buiskap, vloer, 60pk Suzuki motor, verlichting, koelkast en audiosysteem kost rond de €35.000. En dat is beslist niet duur voor een ruime, stabiele en snel varende moderne tender.

Disclaimer

Deze boottest is uitgevoerd in het voorjaar van 2023. Deze test kan in een andere vorm ook in andere media zijn gepubliceerd. Genoemde specificaties, prijzen en uitvoeringen zijn van het moment van testen. Kijk voor actuele prijzen en uitvoeringen op de website van de dealer. Zie het informatieblok onder de test.

Technische gegevens:

TECHSPECSLago Amore 633 Tender met Suzuki DF 60
Lengte o.a. (m.)6,30
Breedte (m.)2,44
Diepgang (m.)0,55
Doorvaarhoogte (m.)1,05
Motor pk (kW)20– 80 pk outboard in bun
Waterverplaatsing: (kilo)850
Vanaf-prijs (incl. btw)€19.999 ex motor
Prijs geteste uitvoering:ca. € 35.000,-
Meer informatiewww.avrwatersport.nl en www.lago-amore.nl

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
Epco Ongering
Epco Ongeringhttps://boottesten.nl
Epco Ongering testte als watersport journalist meer dan 1000 boten, maar studeerde af als fysiotherapeut en behaalde daarna zijn doctoraal bewegingswetenschappen. In 2001 startte hij met Yacht Vision. Later werd hij hoofdredacteur van diverse watersport-magazines zoals Yacht Vision Magazine, Hiswa Magazine, de Telegraaf Vaarkrant en Botentekoop Magazine. Epco is sinds 2004 jurylid van de Hiswa Boot van het jaar verkiezing. Hij presenteerde op landelijke televisie 14 seizoenen watersport-programma's als Yacht Vision, Nederland Vaart, RTL Vaart en VaarTV. Samen met Laurens Koster is hij de drijvende kracht achter boottesten.nl
spot_img

Popular

spot_img

Andere verhalen op deze site