Mano Marine 23.10 WA: Cuddy Jumper

spot_img

Sinds dit jaar (2011) is Peek Watersport uit Amsterdam dealer van het Italiaanse Mano Marine. Deze werf bouwt al 20 jaar snelle motorboten aan de voet van de Vesuvius. Terwijl er in de landen rond de Middellandse Zee duizenden van rondvaren is het merk in Nederland nog niet bekend. Voor Nederland Vaart voeren we met de Mano Marine 23.10 WA.

Volgens Peek verandert dit snel, omdat de luxe, maar scherp geprijsde console-boten de concurrentie met luxe sloepen en tenders aangaan. En misschien is dat niet zo gek, want de geteste Mano Marine 23.10 Walk Around heeft veel te bieden.

Cuddy Cabin

De Mano Marine 23.10 WA is een van de kleinere boten van de Italiaanse werf die boten van 17 tot 48 voet bouwt. Met de naam ´consoleboot´ doe je dit jachtje te weinig eer aan, want onder het voordek bevindt zich een complete kajuit, met elektrisch toilet en drie ruime slaapplaatsen. Deze ‘Cuddy Cabin’ is scherp gelijnd met een opvallend ronde curve voor het windscherm en een scherpe, breed uitwaaierende boeg. De boot heeft een onderwaterschip met diepe V en aan weerszijden dubbele sprayrails. Voor aan het grote zonnedek op de boeg hangt prominent een rvs anker met een elektrische ankerlier.

Kombuisje

Bovendien is achter de console onder de stuurbank een complete kombuis verstopt. Onder het zonnebed aan de achterkant is een mega motorluik met plek voor een dikke 4,3 liter Mercruiser 220 pk benzinemotor met hekdrive. Die levert met het laagste gewicht toch de beste prestaties en is gunstiger geprijsd dan een diesel. Ook al is het interieur erg eenvoudig uitgevoerd, toch biedt de Mano Marne 23.10 WA door de kajuit, de twee zonnedekken en de ruime kuip flink meer leefruimte dan de doorsnee sloep of tender. Ook heb je met een 220 pk hekdrive veel mogelijkheden.

Dweilen

Langzaam varend wordt het voor een hekdrive kenmerkende dweilen zo goed als mogelijk tegengegaan door de moderne duoprop aandrijving. Toch is het met de wind dwars niet eenvoudig om de boot achteruit weg te manoeuvreren. Eenmaal op het open water laat deze Mano Marine 23.10 WA zich gemakkelijk de gewenste kant op dirigeren. Het is lastig om er, als een sloep, rustig mee te varen, want de fraaie gashandle heeft een magische aantrekkingskracht. En planerend kun je met deze Mano naar hartenlust draaien, jumpen en je naam in de hekgolf schrijven. Zoals hoort op een vlotte Walk Around sportboot. De topsnelheid ligt met de zescilinder Mercruiser benzinemotor rond de 65 km/u.

Gebruiksmogelijkheden

Deze Mano Marine is heel compleet uitgevoerd en met een standaardprijs van €44.500 gunstig geprijsd. De boot heeft misschien niet met de sjieke uitstraling van een sloep, maar deze vrolijke Cuddy Jumper biedt veel bijzondere gebruiksmogelijkheden.

Disclaimer

De test van de Mano Marine 23.10 WA is uitgevoerd in 2011. Genoemde prijzen en uitvieringen zijn van dat moment. Kijk voor actuele prijzen en uitvoeringen op de website van de producent of dealer. Zie het infoblok onder de test.

Scorebord:

Constructie***
Comfort & Ruimte****
Ergonomie***
Afwerking**
Vaareigenschappen****
Prijs / Kwaliteit****

Technische Specificaties

Lengte (m.):7,87
Breedte (m.):2,60
Diepgang (m.):0,50
Doorvaarhoogte (m.):1,95
Waterverplaatsing (kg):1750
Motorisering: pk/kW220 pk Mercruiser benzine
Prijs vanaf:€ 44.500
Meer infowww.peekwatersport.nl

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
Epco Ongering
Epco Ongeringhttps://boottesten.nl
Epco Ongering testte als watersport journalist meer dan 1000 boten, maar studeerde af als fysiotherapeut en behaalde daarna zijn doctoraal bewegingswetenschappen. In 2001 startte hij met Yacht Vision. Later werd hij hoofdredacteur van diverse watersport-magazines zoals Yacht Vision Magazine, Hiswa Magazine, de Telegraaf Vaarkrant en Botentekoop Magazine. Epco is sinds 2004 jurylid van de Hiswa Boot van het jaar verkiezing. Hij presenteerde op landelijke televisie 14 seizoenen watersport-programma's als Yacht Vision, Nederland Vaart, RTL Vaart en VaarTV. Samen met Laurens Koster is hij de drijvende kracht achter boottesten.nl
spot_img

Popular

spot_img

Andere verhalen op deze site