Delta Powerboats 33 coupé: Precisie en Power

spot_img

In de categorie compacte, complete snelle weekenders verdient deze Delta Powerboats 33 coupé een bijzondere vermelding. Waar andere merken focussen op prijs en efficiency, bouwt Delta compromisloos goede boten.

2

Binnen-buiten

Compromisloos is niet alleen de bouw met hightech apparatuur, maar ook het gebruik van de vacuüm injectie methode met vinylesterhars. Verder is het hoge afwerkingsniveau op superjachtniveau en dat zie je bijvoorbeeld aan het goede gebruik van rvs voor de schuifdeur van de kajuit en onderdelen van het meubilair. Verder is mooi dat het een echte binnen-en buitenboot is. Dat komt door het enorme schuifdak, waardoor je je binnen buiten waant en vanaf het achterdek door de schuifdeur direct contact met de binnenruimte hebt.

3

Zwevend

De vormgeving is modern. De Delta Powerboats 33 coupé heeft een scherpe boeg en strakke romplijnen. Mooi is dat de daklijn mee loopt met de zeeg van de romp. Er is een grote, rond verlopende raampartij waardoor het lijkt alsof het dak zwevend boven de romp is geplaatst. Achterop is een groot zwemplateau met buitendouche en daarvoor is een brede bank die je ook als zonnebed kunt gebruiken. Er zijn smalle gangboorden om naar voren te komen, maar je hebt een stevige dakrail om je vast te houden. Alleen op het laatste stuk naar het voordek heb je geen zeereling en moet je op je balans vertrouwen. Voorop is het dakluik van de voorhut flush geplaatst. Ook hier kun je lekker zonnen. Een ankerlier is een van de weinige opties op deze zeer compleet uitgevoerde boot. Met naar keuze teak of Esthec dek-bedekking en standaard een boegschroef. Andere standaard zaken zijn de muziekinstallatie, een complete keukeninrichting met servies, een hek-anker en het grote open dak.

Soepel

In de salon heb je een schitterend groot open dak. Het is een softtop die elektrisch opent. Achter alle deuren zijn magneten aangebracht om de toegang tot de hutten open te houden. De kuip is afgesloten met een grote, soepel glijdende schuifdeur. In het interieur is optimaal gebruik gemaakt van de ruimte. Helemaal voorin is het ruim en mede dankzij de rompramen opvallend licht. In de eigenaarshut beschik je over een groot bed en lekker veel bergruimte in kasten aan beide zijden. Onderdeks is ook de prachtige natte ruimte. Er tegenover is een leuk zitje waar je ’s avonds onbespied een boek kunt lezen. Achter de trap is onder de stuurhut een tweepersoonsbed. Meestal is deze plek onder de kuip de kinderslaapruimte, want deze is vrij laag, maar het is zeker ruim genoeg voor volwassenen.

Foyer

In de bestuurdersstoel waan je je in de foyer van een vijfsterrenhotel. Alles is ingericht om een relaxte sfeer met maximaal comfort te verkrijgen. Je vindt er alle benodigde informatie op twee prachtige grote Garmin schermen en alle knoppen zijn vlak in het met suède beklede dashboard verwerkt. Het stuurwiel is kantelbaar en er is een joystick waarmee je gemakkelijk kunt afmeren. In het slimme pookje zijn de hekdrive en de boegschroef geïntegreerd. De rugleuning van de bestuurdersbank is omklapbaar, zodat een grote U-vormige dinette ontstaat. Aan de andere kant is het praktische langsscheepse kombuis. Al het teakhout is mooi op de vlam verwerkt en alle hoeken zijn afgerond, je ziet dat het schitterend en ambachtelijk is gemaakt. Alles aan boord is in de Delta stijl vormgegeven. Op een boot met zoveel comfort kun je echt weken verblijven zonder dat je iets van de luxe van thuis mist. En dat comfort is ook nog eens goed voor ruim 40 knopen topsnelheid.

Trimmen

De motorkamer is groot en opent elektrisch. Je hebt hier opvallend veel ruimte om de motor. Deze plek is duidelijk groot genoeg voor twee motoren. Voor de aandrijving heb je keuze uit één Volvo Penta D6-DPI dieselmotor van 440 pk of twee D4-320 pk diesels van hetzelfde merk. In deze Delta Powerboats 33 coupé is gekozen voor de single D6 unit met 440 pk. Het is een degelijke zescilinder in lijn common railmotor met dubbele bovenliggende nokkenassen, turbo en supercharger. De Aquamatic hekdrive unit is uitgevoerd met een duoprop. De boot is op twee manieren te trimmen: door de hoek van het staartstuk te veranderen en door Zipwake automatisch trimsysteem met interceptors. Overigens horen ook de twee Garmin navigatieschermen bij de standaard bootuitrusting.

Getest

Mooi vind ik de bekleding, die kun je zelf bepalen. Aan alles zie je af dat dit een exclusieve boot is die met de meeste zorg is afgewerkt. Op de Delta werf werken 140 vakmensen die al meer dan 600 Delta powerboats voor klanten over de hele wereld hebben gebouwd. Je ziet gewoon dat ze van hun vak houden. Elke Delta wordt als deze klaar is gedurende 200 zeemijl over de Baltische zee getest. Dan weet je zeker dat alles goed werkt en de klant bij de aflevering niet voor verrassingen komt te staan.

d

Strak

Bij het accelereren merk je dat de motor een echte diesel is. Die maakt de boot relatief zwaar en daardoor komt deze pas met enige vertraging op gang. Maar planerend dendert de 33 coupé super lekker door. Je vaart altijd stabiel en kunt het stuur planerend loslaten. De Delta snijdt ook op volle snelheid probleemloos en strak door de golven. In de haven is deze Delta Powerboats 33 coupé gemakkelijk af te meren, want de boot doet precies wat je wil. De draaicirkel is aan de ruime kant met twee en een halve scheepslengte diameter over beide zijden. Je merkt snel dat deze Delta 33 coupé soepel accelereert en goed is voor een top van 41,1 knopen.

7

Fijnproevers

De Delta Powerboats 33 coupé is een motorjacht voor fijnproevers, die ongelimiteerd hard willen kunnen varen, maar vooral ook willen genieten van alle mooie details. Het is een degelijke en snelle, exclusieve machine met een uitstekende constructie en geweldige afwerking. In alle details is de precisie van de Scandinavische bootbouwers terug te vinden. De Delta 33 coupé Powerboat wordt zeer compleet geleverd en de prijs begint in de uitvoering met 1 x 440 pk diesel bij € 471.900.

Technische gegevens:

TECHSPECSDelta Powerboats 33 coupé
Lengte o.a.:10,95 m.
Breedte:3,10 m.
Diepgang:0,95 m.
CE-Ontwerpcategorie:B
Motorisering:Volvo-Penta D6-440 – 2 x D4-320
Waterverplaatsing:4500 kg
Vanaf-prijs (incl. btw)€ 471.900
Meer informatiewww.vmgyachting.nl

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
Epco Ongering
Epco Ongeringhttps://boottesten.nl
Epco Ongering testte als watersport journalist meer dan 1000 boten, maar studeerde af als fysiotherapeut en behaalde daarna zijn doctoraal bewegingswetenschappen. In 2001 startte hij met Yacht Vision. Later werd hij hoofdredacteur van diverse watersport-magazines zoals Yacht Vision Magazine, Hiswa Magazine, de Telegraaf Vaarkrant en Botentekoop Magazine. Epco is sinds 2004 jurylid van de Hiswa Boot van het jaar verkiezing. Hij presenteerde op landelijke televisie 14 seizoenen watersport-programma's als Yacht Vision, Nederland Vaart, RTL Vaart en VaarTV. Samen met Laurens Koster is hij de drijvende kracht achter boottesten.nl
spot_img

Popular

spot_img

Andere verhalen op deze site