Elektroboten op Boot Düsseldorf

spot_img

Op Boot Düsseldorf 2024 is duidelijk te zien dat elektrische aandrijvingen en elektroboten in de mode zijn. Wij selecteerden zes elektrische bootprimeurs, die je vooral in Hal 4 en Hal 5 kunt vinden.

Frauscher x Porsche 50 eFantom Air (Hal 5 C21)

Deze Oostenrijkse volbloed is een van de snelste elektroboten van het moment dankzij een unieke samenwerking met Porsche. In deze Frauscher is gekozen voor de elektrische aandrijving van de Porsche Macan en haalt daarmee 45 knopen. Meer Info.

Galvani Ventisei (Hal 4, B01)

De Galvani is een puur Nederlandse boot, ontworpen door Bernd Weel. De Ventisei meet 26 voet en wordt als verdringer aangedreven door een Bellmarine 10 kW elektromotor en een 64 kWh accupakket of door een 100 kW Bellmarine en is dan goed voor 20 knopen. Meer info:

GreenPower 33 (Hal 4, F04)


De GreenPower 33 komt ook uit ons land en heeft volgens de werf een actieradius van 80 mijl bij een snelheid van 18 knopen. Dat is mogelijk dankzij de starre draagvleugel. Je kunt de accu’s opladen op 380V krachtstroom, maar ook op een normaal 230V stopcontact. Meer info:

Rand Solara 33 (Hal 5, A21)

Het Deense Rand voert reeds 40 % van haar boten met een elektromotor uit. De Solara is het met zonnecellen uitgevoerde topmodel. Het is een luxe daycruiser die er als monohull uitziet maar gaat met een catamaran romp door het water. Meer info:

Ruban Bleu Scoop 2 (hal 4, E03)

Ruban Bleu Scoop 2 is een upgrade van een van de oudste puur elektrische boten. Ruban Bleu heeft sinds 1992 meer dan 3000 elektroboten gebouwd, veelal voor de verhuur. De Scoop 2 heeft een 1,8 kW motor voor 8 uur range bij een snelheid van 4 knopen. Meer info:

X Shore Pro (hal 4, D19)

De Pro is het derde model van dit Zweedse merk, met hetzelfde rompsilhouet als de Eelex 8000 en de X Ufer 1. Van de Pro zijn er twee versies, Cabin en Open en met name voor de gesloten versie verwacht de Scandinavische werf veel interesse. Meer info:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
Epco Ongering
Epco Ongeringhttps://boottesten.nl
Epco Ongering testte als watersport journalist meer dan 1000 boten, maar studeerde af als fysiotherapeut en behaalde daarna zijn doctoraal bewegingswetenschappen. In 2001 startte hij met Yacht Vision. Later werd hij hoofdredacteur van diverse watersport-magazines zoals Yacht Vision Magazine, Hiswa Magazine, de Telegraaf Vaarkrant en Botentekoop Magazine. Epco is sinds 2004 jurylid van de Hiswa Boot van het jaar verkiezing. Hij presenteerde op landelijke televisie 14 seizoenen watersport-programma's als Yacht Vision, Nederland Vaart, RTL Vaart en VaarTV. Samen met Laurens Koster is hij de drijvende kracht achter boottesten.nl
spot_img

Popular

spot_img

Andere verhalen op deze site